måndag 7 september 2009

Manchester

Jag måste erkänna att när jag för över ett år sedan hörde att manchestern skulle komma tillbaka blev jag skeptisk. Det kändes bara gubbigt och inte så himla hett. Men ju mer jag ser av det desto coolare tycker jag att det är, speciellt om det är byxor. Ett par manchesterbyxor är det klockrena alternativet för den som är trött på sina chinos men ändå inte vill ha jeans, speciellt nu till vintern då chinos lätt kan kännas för tunna och svala.
I höst har vi en rad olika byxmodeller i manchester att välja mellan, beroende på smak och stil. Är man rockertypen som gillar smalt rekommenderar jag Uniforms FTDs eller Samsöes. Är man mer för det lösa och hängiga bör man prova Nerves eller Revolutions. Senare i höst kommer också den populära Buddhabyxan i manchester.
Själv fastna jag för Nerves modell som synes nedan. Jag satte också ihop olika outfits för att demonstrera hur många användningsområden manchester har. Lika grymt som manchester är till flanellskjorta och boots för att få en rough lumberjack look, lika coolt är det till en tisha och sneakers för en modern streetig look.
Må väl! // Frans

Manchesterbyxa: Nerve, 999,-
MC-boots: Justice by Bobbie Burns, 1199,-


Flanellskjorta: DND, 599,-
Manchesterbyxa, Nerve, 999,-
Boots: Justice by Bobbie Burns, 1199,-


T-shirt: Revolution, 499,-
Manchesterbyxa: Nerve, 999,-
Skor, Jim Rickey, 1199,-
Armband: Konrad, 299,-

Inga kommentarer: